Re: Vennebetaling Skandiabanken
Spør for å forsikre meg om at vi gjør det samme...
1. Du har lagt inn en konto som er merket som vennekonto
2. Gitt denne samme alias som du har i nettbanken
3. Du har også definert dine egne konti, og gitt de samme alias som du har gitt de i nettbanken.
4. Når du skal overføre så klikker du på vennekontoen
5. Så på "Overføre penger til denne"
6. Så velger du den av dine konti som du ønsker å overføre fra
6. Taster inn beløp du ønsker å overføre
7. Klikk så "OVERFØR"
8. Noen sekunder skal du få svaret fra banken om at overføringen er gjennomført.
Siden jeg har konti i Skandiabanken, så gjorde jeg en ny test nå mens jeg skrev dete, og det fungerte helt fint for meg. Og nå blir Gaute (kompisen) positivt overrasket over enda en 10 kroners donasjon fra Ronny!

Det er dog en liten "feil" i TrineBank som kan virke forvirrende.
Og det er at hvis man klikker på "Overføre fra en annen av dine konti", når man står på en av sine egne konti...så får man også opp vennekonti som konti man kan overføre fra...og det går selvfølgelig ikke bra...man kan ikke overføre FRA en vennekonto til en av sine egne...ganske logisk. Og det er korrigert i neste versjon, men vi har ikke sendt den inn enda...ønsker å se om det er annet vi kan få med samtidig.
TrineBank bruker forøvrig følgende SMS-format når man velger venneoverføring med Skandiabanken:
Fint om du gir svar tilbake om hva vi eventuelt gjør forskjellig her...så kanskje vi kan forbedre programmet så det er lettere å forstå for alle andre også...eller om det kanskje er noe annet som er problemet her.