Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Ønske om ny funksjonalitet: Vise flere holdeplasser samtidig 
Author Message
New User

Post Ønske om ny funksjonalitet: Vise flere holdeplasser samtidig
Noen ganger kan man bruke flere holdeplasser.
F.eks. skal man fra Skøyen til Lysaker, så kan man bruke
* Skøyen tog
* Skøyen buss
* Sjølyst buss

Skulle da ønske å få presentert avganger fra alle disse i samme skjermbilde, i prinsippet på samme måte som avganger kan sorteres pr. plattform, så ser jeg for meg at avganger kan sorteres etter holdeplass.

Alternativt kan man kanskje åpne for å ha flere holdeplasser åpne samtdig, på samme måte som jeg i Opera kan ha flere web-sider (inntil 3) åpne samtidig. Jeg tror imidlertid jeg foretrekker det første alternativet.

09 Jun 2010, 14:53
Profile
Founder

Post Re: Ønske om ny funksjonalitet: Vise flere holdeplasser samtidig
Er ikke planer for dette i sanntid...mye forskjellige grunner til det. Mest "veldig mye jobb å få til" :)

Men vi har planer om å få laget en ruteplanlegger...om vi rekker det før vi begynner på WIndows Phone 7 versjonen av TiF vet jeg ikke...men kanskje...hvis det blir sommerferie hjemme i år også :)

Med ruteplanlegger, da får man veldig mye annet snacks...da vil man bla. slippe å bare være låst til holdeplasser som har sanntid, og faktisk kunne få alle holdeplasser man kan se på websidene til Trafikanten...vi snakker 20-30 ganger så mange holdeplasser å velge mellom. I tillegg er da tanken å gjøre dette rimlig avansert, så man kan si "jeg skal fra A til B, men jeg kan også godt dra A til C", hvis man har to holdeplasser i nærheten av hverandre ved destinasjon så man kan godt ta den som er kjappest, eller man slipper å dra senest fra "A". Så er tanken også at man kan lagre hele ruter som favoritter, så man kan få de kjapt opp senere, osv.

Men dette er mye greier...og er ikke umulig at dette blir "Seven" stuff...vi får se.

09 Jun 2010, 15:35
Profile
New User

Bare en liten kommentar om ruteplanlegger:

Hvis ruteplanlegger er med sanntidsdata, så snakker vi. Hvis programmet klarer å erstatte rutetider med sanntid der det finnes, så høres det spennende ut. Dersom det begrenses til rutetider, som jeg forstår Trafikantens web-applikasjon er basert på, så er det sikkert ok, men da altså ikke noe mer enn ok.

Ute i det daglige rushet på jakt etter raskeste vei til/fra jobb/hjem, så er sanntid for meg det essensielle.

22 Jun 2010, 15:03
Profile
Founder

Tror faktisk man får sanntid i ruteplanlegger...men det der skal jeg selvfølgelig grave mer i når jeg skal lage det. Men det blir nok på Windows Phone 7 er jeg redd...får en slik telefon allerede i neste måned, og da får jeg jaggu begynne å kode for "Seven" så det spruter her :)

Trine-i-Farta er akkurat nå ferdig og klar for Marketplace...sender den trolig inn i løpet av kvelden. Og oppdaterer den som ligger ute, så alle dere som har TiF nå får i praksis samme versjon.

Den som ligger på Marketplace vil ikke inneholde den "oppgrader rett fra programmet når det er nye versjoner"-funksjonaliteten, MP versjonen vil bare hinte om at det er en ny versjon, så må bruker logge inn på Marketplace for å oppgradere. Ellers vil de være identiske.

Mange bugfikser som er gjort...var jaggu mange steder man som bruker kunne klikke "feil" gitt...og få en stygg kræsj...superenkle ting å fikse...når man først har funnet de altså!
Nå har vi kjørt automatisk testing i over et døgn hvor "Hopper" (et testprogram fra Microsoft) har klikket på skjerm og tastatur i vilden sky, og funnet alle "høla" i koden min :)

Så da bør TiF blir temlig rock-solid i neste versjon! :)

Men ingen ruteplanlegger, visning av flere holdeplasser i denne versjonen...men på "Seven" virker all koding vanvittig mye enklere, så da skal vi kunne bruke mer tid på features, og mindre tid på "knot" :)

22 Jun 2010, 15:27
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]